από MEGA BIKE ARTA Τρι 16 Δεκ 2008, 06:02
Απλό θέμα το στρίψιμο, ειδικά σ ένα εύκολο terrain. Πλησιάζεις τη στροφή, γέρνεις λίγο, κοιτάς πού πας και έστριψες. Στροφές ανοιχτές, κλειστές με πέτρες, χώμα, κλίση και δεκάδες συνδυασμοί μεταξύ τους.
Τι κάνεις τότε; Υπάρχουν μερικά tips που θα βοηθήσουν να στρίψετε στις πιο δύσκολες στροφές με περισσότερη ταχύτητα, ενώ θα σας βοηθήσουν να χρησιμοποιήσετε όλο το grip που παρέχουν τα λάστιχά σας.
- Ο βασικός παράγοντας ισορροπίας στη στροφή είναι η ταχύτητα. Τα σωστά χιλιόμετρα εισόδου είναι το κλειδί για τη σωστή πορεία και τον έλεγχο του ποδηλάτου. Για να το ρυθμίσουμε αυτό φροντίζουμε πάντα την ταχύτητά μας πριν την είσοδο στη στροφή κάνοντας σωστό φρενάρισμα. Με το πίσω φρένο πχ. βάζουμε τη μούρη μέσα και ρυθμίζουμε τη σωστή πορεία πριν τη στροφή. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα και τη σωστή θέση του ποδηλάτου μέσα στη στροφή.
- Ο κανόνας που ισχύει παντού ισχύει και εδώ για το στρίψιμο. Ανοιχτά, κλειστά και συνεχίζουμε. Χρησιμοποιούμε όλο το χώρο και κρατάμε ανοιχτή γραμμή για την είσοδο στη στροφή. Γέρνουμε προς το εσωτερικό και αν τα χιλιόμετρα είναι πολλά έχουμε το εξωτερικό πετάλι να πιέζει προς τα κάτω ώστε να έχουν πρόσφυση τα λάστιχα. Το βάρος θα πρέπει να βρίσκεται κεντρικά και αν χρειαστεί φρένο αυτό να γίνει περισσότερο με τον πίσω τροχό για να διορθώσει την πορεία.
- Καλή προπόνηση για να μάθουμε το ποδήλατο και το πού γλιστράνε τα λάστιχά μας είναι το skid, να προσπαθήσουμε δηλαδή να κάνουμε τον πίσω τροχό να ντριφτάρει χωρίς να χρησιμοποιήσουμε πίσω φρένο. Μαθαίνουμε έτσι τα όρια του λάστιχου και του ποδηλάτου έχοντας σωστή αίσθηση του πόσο και πού θα γείρουμε το σώμα.
Βασικός παράγοντας για να έχουμε μια καλή βόλτα και να διασκεδάσουμε, είναι να καβαλάμε το σωστό ποδήλατο κι αυτό που μας αρέσει περισσότερο (XC, all mountain, DH freeride) και σε αυτό το ποδήλατο να έχουμε το σωστό setup σε αναρτήσεις, λάστιχα, τιμόνι-λαιμό, ταχύτητες και φρένα. Στο πεδίο μάχης, το βουνό δηλαδή, θα έρθουμε αντιμέτωποι με δύο βασικά είδη terrain, τις ανηφόρες και τις κατηφόρες. Προφανώς όχι αυτές, που θα μπορούσαμε να τις τσουλήσουμε εύκολα καθιστοί πάνω στο ποδήλατο.
Up
Πλησιάζοντας ένα απότομο κομμάτι, επιλέγουμε έναν ιδανικό συνδυασμό μπροστά και πίσω, ο οποίος θα μας επιτρέψει να μη στροφάρουμε σαν τρελοί, αλλά και να τα καταφέρουμε μέχρι την κορυφή.
Σε μια απότομη ανηφόρα, αυτό που έχει την περισσότερη σημασία εκτός από τη σωστή επιλογή της ελαφριάς ταχύτητας, είναι η σωστή τοποθέτηση του σώματος, ώστε ο πίσω τροχός να βρει την ιδανική πρόσφυση. Έτσι, υπάρχουν δύο λάθος τοποθετήσεις, που θα μας δυσκολέψουν και μια ενδιάμεση, ιδανική.
Στη μία περίπτωση το σώμα θα βρίσκεται κοντά στη σέλα, δηλαδή πίσω. Θα βαραίνει τον πίσω τροχό και θα τραβάει το σύνολο, ποδήλατο – αναβάτης, προς τα πίσω. Αυτό που θα έχουμε καταφέρει, είναι να κάνουμε σούζα, προσφέροντας πολλή πρόσφυση και δύναμη και να χάσουμε το παιχνίδι.
Στην άλλη λάθος περίπτωση πιο σωστά θα έχουμε μετακινηθεί μπροστά, αλλά πολύ κοντά στο τιμόνι αυτή τη φορά με αποτέλεσμα ο τροχός, στον οποίο δίνουμε δύναμη να ελαφρύνει, να χάσει πρόσφυση και να σπινάρει, χαλώντας την ισορροπία μας ή στερώντας μας πολύτιμα δευτερόλεπτα στη χειρότερη.
Έτσι καταλήγουμε ότι ο ιδανικός και σωστός τρόπος, για να ανέβουμε μια ανηφόρα είναι η σωστή τοποθέτηση του κορμού ανάμεσα στις δύο θέσεις. Σε αυτό συμβάλλουν παράγοντες, όπως η κλίση και η ποιότητα του εδάφους. Τοίχος, ανηφόρα με λάσπη = το παίρνω στα χέρια.
Down
Σε μία απότομη κατηφόρα, αυτό που δε θέλουμε, είναι να προσγειωθούμε με το κεφάλι ή τα οπίσθια στο έδαφος, αλλά ιδανικά να κρατήσουμε το ποδήλατο κάτω και να κατέβουμε και όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Έτσι, φτάνοντας στην άκρη κοιτάμε πάντα μπροστά και ξεχωρίζουμε τι πρέπει να αποφύγουμε (βράχια, ρίζες, λακκούβες), επιλέγοντας την ιδανική γραμμή.
Και πάλι το σώμα μας παίζει πρωταρχικό ρόλο και πρέπει να τοποθετηθεί σωστά. Τώρα πλέον παίζουμε στην περιοχή πίσω από τη σέλα και κεντρικά στο ποδήλατο. Τα φρένα είναι σχετικά κακός φίλος και πρέπει να τα χρησιμοποιήσουμε σωστά, αν χρειαστεί. Φρενάρουμε με το πίσω, αν έχουμε μεγάλη κατηφόρα και δε θέλουμε να κάνουμε κωλοτούμπες και σέρνουμε το μπροστά για περισσότερη δύναμη. Θυμηθείτε πως ένας φρεναριστός τροχός θα κολλήσει στο πρώτο αντικείμενο, που θα συναντήσει, ενώ ένας ελεύθερος θα περάσει από πάνω.
Τετ 10 Απρ 2013, 02:33 από Fanis.
» Σαββατο 2.2.2013 , MTB στην Πρέβεζα
Κυρ 27 Ιαν 2013, 07:45 από G-G-Fuego
» TZOUMERKA BIKE MARATHON 2012!!!
Παρ 25 Ιαν 2013, 19:58 από costas somiero
» DROSOPIGIRACE - SemiMarathon MountainBike Race
Σαβ 08 Σεπ 2012, 23:56 από nixterida
» ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΠΕΤΑΛΙΕΡΑ ΜΤΒ KCNC
Τρι 28 Αυγ 2012, 00:23 από petyrol
» ΠΩΛΕΙΤΑΙ SANTA CRUZ-BLUR XC CARBON
Δευ 27 Αυγ 2012, 05:41 από leonidas
» bianchi oltre 2012 55cm
Τρι 21 Αυγ 2012, 04:20 από oetzirc
» πωλειται SCOTT RC.
Σαβ 11 Αυγ 2012, 05:11 από NONAME-CARBON
» ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΣ ΓΥΡΟΣ ΛΑΚΚΑΣ ΣΟΥΛΙΟΥ-ΔΗΜΟΣ ΛΟΥΡΟΥ
Πεμ 09 Αυγ 2012, 21:28 από NONAME-CARBON
» sfendami adventure expirience
Τρι 10 Ιουλ 2012, 01:28 από leonidas
» πωλειται new scott 899
Κυρ 08 Ιουλ 2012, 10:49 από oetzirc
» Χ-POROS 2012! Το θρυλικό X-Poros γίνεται και πάλι φέτος ύστερα από παύση ενός έτους.
Τετ 04 Ιουλ 2012, 20:19 από petyrol